– Enguany, la ciutat de Valéncia commemora el 50 aniversari d’una de les seues tradicions més volgudes: la Dansà a la Mare de Deu dels Desamparats.
Des d’aquell primer any, el Grup de Danses de Lo Rat Penat ha participat ininterrompudament en cada edició de la Dansà, mantenint viva esta expressió de devoció, cultura i identitat del poble valencià. Cinquanta anys despuix, Lo Rat Penat torna a participar en orgull en esta gran festa popular per a honrar, com sempre, a la Mare de Deu dels Desamparats, nostra sempre adorada Patrona i Mare dels bons valencians.
Esta commemoració no solament és un homenage a la nostra tradició, sino també un testimoni viu del compromís de Lo Rat Penat en la defensa i la promoció de la cultura valenciana. Convidem a tot el poble a acompanyar-nos este dissabte 10 de maig de 2025, en la Plaça de la Mare de Deu, per a ballar, emocionar-nos i rendir homenage, un any més, a qui sempre ha estat al nostre costat: la Mare de Deu dels Desamparats.