El conseller Marzà es reuneix amb representants del col·lectiu Lambda València

El conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, s’ha reunit amb la coordinadora general de Lambda València, Fani Boronat, així com amb els vocals Fran Fernández i Alec Casanova, amb els quals ha tractat diferents vies de col·laboració entre la Conselleria i l’entitat

– En el transcurs de la trobada s’ha destacat la fluïdesa de la comunicació que mantenen ambdós entitats i la col·laboració conjunta en temes d’assessorament, especialment en matèria d’innovació educativa i inclusió

Així mateix, s’ha assegurat que l’intercanvi d’informació entre Lambda i la Conselleria constitueix una important tasca d’assessorament i difusió dels procediments que s’han de seguir en temes d’atenció a la diversitat sexual, familiar i/o de gènere (DSFG), la qual cosa reverteix en una millora de la qualitat de l’atenció als centres educatius, i per tant, una disminució de conflictes per part de les persones o centres educatius implicats.

En la reunió s’ha parlat de les iniciatives que formen part dels compromisos que el Govern Valencià va adquirir al Seminari de Govern de Morella, entre els quals destaquen alguns ja acomplerts com el protocol d’identitat de gènere en el sistema educatiu valencià, l’activació del PREVI davant l’assetjament a alumnat LGTBI, l’enquesta als centres educatius sobre diversitat sexual, la figura de la persona coordinadora d’igualtat i convivència i la formació del professorat en diversitat sexual. Queden pendents algunes iniciatives per a un futur pròxim, com la ‘Introducció de la diversitat sexual als currículums educatius’, que s’inclourà en la futura Llei Valenciana d’Educació, o la ‘Jornada sobre diversitat sexual, familiar i de gènere als centres educatius’, que se celebrarà el pròxim 28 de gener sota el títol ‘Construïm entorns segurs i intervinguem davant de l’assetjament escolar i la LGTBfòbia’.

Justament en aquesta jornada s’analitzaran metodologies innovadores en el procés d’ensenyament-aprenentatge; bones pràctiques en educació; recursos i propostes d’intervenció; recursos i bones pràctiques en la promoció de la convivència, la resolució de conflictes i la coeducació; recursos i propostes per al tractament de la diversitat sexual i d’identitats de gènere, així com recursos i propostes d’intervenció davant de l’assetjament escolar i la LGTBfòbia, amb l’aplicació del nou protocol d’identitat de gènere als centres educatius.

De la mateixa manera, s’abordaran diferents protocols de prevenció i intervenció davant de casos de violència de gènere i assetjament escolar; propostes i recursos sobre coeducació i per al tractament de la diversitat sexual i d’identitats de gènere; eines i recursos necessaris per a realitzar una anàlisi coeducativa del projecte del centre; i l’elaboració d’un projecte de centre en clau d’igualtat.