Nou màxim històric de les exportacions de la Comunitat, amb més de 28.679 milions d’euros

Nou màxim històric de les exportacions de la Comunitat, amb més de 28.679 milions d'eurosNou màxim històric de les exportacions de la Comunitat, amb més de 28.679 milions d'euros

– La Comunitat Valenciana exporta l’11’3% del total nacional

– La Comunitat Valenciana és la segona comunitat autònoma més exportadora, amb un superàvit comercial que supera els 4800 milions d’euros

– Alemanya se situa com el primer client de la Comunitat Valenciana, amb un ascens del 9’6%

La Comunitat Valenciana ha tornat a registrar un nou màxim històric en exportacions l’any 2016, amb un valor que supera els 28.600 milions d’euros segons les dades difoses pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat.

La directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra, s’ha mostrat satisfeta per aquestes dades, “que vénen a confirmar una vegada més l’excel·lent labor de les nostres empreses en els mercats exteriors i l’aposta que han realitzat per la internacionalització”.

“Hem tornat a superar un màxim històric -ha afegit- el que posiciona a la Comunitat com la segona comunidad autónoma més exportadora i la que registra a més el major superàvit comercial entre les regions més exportadores”.

“Durant tot l’any les nostres exportacions han mostrat un comportament molt dinàmic, amb ascensos molt superiors a la mitjana nacional. Si ben aquest dinamisme s’ha ralentit a final d’any, les expectatives dels empresaris per a enguany són molt positives i confiem que anem a mantenir la nostra posició capdavantera en 2017”, ha indicat.

Per províncies, València ha exportat producte valorat en 17.139’3 milions d’euros, la qual cosa representa un increment de l’1’5%, Castelló ha exportat producte per valor de 6.469’3 milions d’euros i un ascens del 3’2%, mentre Alacant exporta per valor de 5.070’9 milions d’euros, la qual cosa representa un descens del 6’2% pel que fa a l’any 2015.

Per sectors, el sector d’automoció concentra el 27’3% de les nostres exportacions, amb un ascens del 3’8%, li segueix el sector d’Alimentació i begudes, amb el 19’3% de les vendes a l’exterior i un descens del 2’2%. A continuació se situen les Semimanufactures no químiques, amb el 14’1% de les exportacions i un ascens del 3’8%. En aquest apartat està inclòs el sector ceràmic, que ha exportat producte valorat en 2602 milions d’euros, amb un creixement del 4’8% pel que fa a l’any anterior.

Els productes químics se situen en quarta posició, amb un valor que ascendeix a 3.627 milions d’euros i un ascens del 9’7%; les manufactures de consum han sigut exportades per valor de 3.058 milions d’euros el que representa un descens del 9%. Destaca l’ascens de les exportacions tèxtils, amb un 6’5% la il·luminació amb un ascens del 5% i el descens del calçat, que se situa en un 23%.

Els béns d’equip, amb un valor de 2884 milions d’euros, concentren el 10% de les exportacions i s’incrementen un 3’7%.

Destinacions exportacions

Per àrees geogràfiques, destaca l’ascens d’Europa enfront dels descensos experimentats a Amèrica, Àsia i Àfrica.

Europa concentra el 69’7% de les exportacions de la Comunitat i experimenta un ascens del 3’7%. La UE representa el 64% en aquest continent i destaquen els comportaments positius de les vendes a Alemanya, que se situa com el primer client de la Comunitat València amb 4040 milions d’euros i un ascens del 9’6%. Així com Portugal, situat en quart lloc amb un creixement del 22’6%.

França i Regne Unit, en segona i tercera posició, registren descensos del 5’3% i del 2’2% respectivament.

Altres destinacions dinàmiques en aquesta àrea són Itàlia, amb un ascens del 14’1%, Àustria (+10’5%), Estònia (+28%), Grècia (+8’5%) i Països Baixos (+5’2%).

Les exportacions amb destinació a Amèrica del Nord descendeixen un 13’4% mentre les dirigides a Amèrica Llatina creixen un 1’6%, amb un mercat xilè que mostra un creixement del 22%.

A Àsia, els dues principals destinacions dels productes de la Comunitat -Xina i Índia- mostren ascensos del 6% i del 2’2% respectivament. En el continent africà Algèria experimenta un ascens del 4’1%.